Ako Vznikol Súmrak ?!

Pítate sa ako vznikol Súmrak?

,,Druhého júna som sa zobudila z veľmi živého sna,"hovorí autorka knižnej série Stephenie Mayerová.,,V tom sne boli dve osoby pohrúžené do rozhovoru na lesnej lúke.Jednou z nich bolo obyčajné dievča.Tá druhá osoba bola fantasticky krásna,žiarivá....Bol to upír!Rozoberali prekážky,vyplývajúce z toho,že sa postupne do seba zamilovali.Upíra priťahovala vôňa jej krvi a nebolo to pre neho ľahké,uvládnuť sa a okamžite ju nezabiť.Stephenie najskôr stvorila prvú verzu Twilight pre seba,jednoducho sa zobudila zo sna,sadla si za počítač,zapísala si všetko,čo si zapamätala.Odvtedy až dodnes nedokáže z hlavy pustiť hlavných hrdinov.Ubehli tri mesiace a kniha bola hotová,Meyerová však ešte nemala mená pre svoje hlavné postavy.Stále ich volala ,,on a,,ona".,,Pre svojho upíra sa rozhodla použiť meno,ktoré bolo kedysi veľmi romantické,no časom stratilo svoju popularitu,"Hovorí autorka.,,Shlavnou hrdinkov to bolo ťažšie.Po tom dlhom čase,ktorý som s ňou strávila,som ju mala rada ako vlastnú dcéru a žiadne meno sa mi nezdalo dosť dobré.Napokon som jej dala meno,ktoré som si šetrila pre svoju dcéru- Isabella.Edward a Bella mali konečne mená!Keď som potom dokončila hlavný príbeh knihy,začala som písať epilóg,no napokon som to uzatvorila s tým,že niesom pripravená sa so svojimi postavami rozlúčiť,a tak som začala pracovať na pokračovaní.Medzitým som sa snažila o vydanie knihy,čo nebolo skutočne ľahké.Potom,čo ma viackrát niektoré vydavateľstvá odmietli,ma objavila moja súčastná agentka a editorka,vďaka ktorej sa zo sna stala skutočnosť...."Dnes má Mayerová na konte viac ako 25 miliónov predaných výtlačkov!Román Twilight (Súmrak) si okamžite získal okamžite fanúšikov a napr.podľa Amazonu,americkému internetovéme obchodnému gigantu,je Súmrak najlepšou tínedžerskou knihou desaťročia.Len s posledného dielu,,Breaking Dawn"sa za prvý deň predalo viac ako 1,3 milióna výtlačkov!Sériu preložili v 37 krajinách a okamžite figurovala na popredných miestach v rebríčkoch predajnosti vrátane Slovenska.V súčastnosti je u nás dostupný i preklad druhej knihy,ktorý vyšiel pod názvom,,Nov",tretia kniha,,Zatmenie" by mala výjsť v máji 2009 a posledný diel pod názvom ,,Úsvit"v novembri 2009.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára